آموزش زبان های خارجی

این وبلاگ به منظور ارائه محتوا در زمینه آموزش زبان های مختلف تهیه شده است.

آموزش زبان های خارجی

این وبلاگ به منظور ارائه محتوا در زمینه آموزش زبان های مختلف تهیه شده است.

بایگانی

جملات پرکاربرد زبان عربی

سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۵۱ ق.ظ

مکالمات اولیه

ممنونم، سپاسگزارم شکرا لک، شکرا.
خیلی ممنون شکرا جزیلا.
خوش آمدید اهلا و سهلا
لطفا رجاء، من فضلک
بله نعم
خیر، نه لا، کلا
ببخشید، معذرت می‌خواهم عفوا، عذرا
شرمنده انا اسف
نمی‌فهم لا افهم
من عربی صحبت نمی‌کنم أنا لا أتکلم العربیه.
من به خوبی عربی صحبت نمی‌کنم أنا لا أتکلم العربیه جیدا.
آیا فارسی صحبت می‌کنید؟ هل تتکلم اللغه الفارسیه؟
لطفا شمرده تر صحبت کنید. یتکلم ببطء، رجاء.
اسم شما چیست؟ ما اسمک؟
حال شما چطور است؟ کیف حالک؟
ایستگاه مترو کجاست؟ أین مترو الانفاق؟
رستوران خوب کجاست؟ هل هناک معطم جیدا؟
تلفن عمومی کجاست؟ هل هناک هاتف عمومی هنا؟
آیا می توانم به اینترنت وصل شوم؟ هل یمکننی الحصول على الإنترنت؟
می توانی به من کمک کنی؟ هل تستطیع مساعدتی؟

تعارفات

سلام سلام
صبح به خیر صباح الخیر
عصر به خیر مساء الخیر
خوش آمدید، خیر مقدم مرحبا
سلام دوست من! أهلا صدیقی /صدیقتی!
دلم برات تنگ شده بود. إشتقت إلیک کثیرا
چه خبر؟ مالجدید؟
خبری نیست، سلامتی لا شیء جدید
شب بخیر، شب خوش تصبح/ تصبحین على خیر
بعدا می بینمت أراک فی مابعد
خدا نگهدار مع السلامه

 

راهنمایی

من گمشده‌ام. أضعت طریقی!
می‌توانم کمکتان کنم؟ هل بإمکانی مساعدتک؟
می‌توانی کمکم کنی؟ هل بإمکانک مساعدتی؟
دستشویی کجاست؟ أین أجد (المرحاض/ الصیدلیه)؟
مستقیم برو! بعد دست چپ/راست برو! أمشٍ على طول ثم عرّج یمینا/ شمالا!
من دنبال ماجد می گردم. أبحث عن ماجد
لطفا یک لحظه صبر کنید. لحظه من فضلک
گوشی را نگه دارید لطفا. إبقى/ أبقی علی الخط رجاءا!
قیمت این چند است؟ کم هو ثمنه؟
ببخشید…(در ادامه سوال می آید.) من فضلک
ببخشید…(برای رد شدن از کنار کسی) المعذره
دنبالم بیا تعال معی!


سوالات شخصی

آیا عربی/فارسی بلد هستید؟ هل تتکلم اللغه الفارسیه /العربیه؟
به میزان کم! قلیلا!
اسم شما چیست؟ ما إسمک؟
اسم من احمد است. إسمی احمد.
از آشنایی شما خوشوقتم. متشرف / متشرفه بمعرفتک
نظر لطف شماست! أنت لطیف! أنتِ لطیفه!
اهل کجا هستید؟ من أین أنت؟
من اهل ایران هستم. أنا من ایران
من ایرانی هستم. أنا ایرانی
کجا زندگی می کنید؟ أین تسکن؟  أین تسکنین؟
من در ایران زندگی می کنم. أعیش فی ایران
شغل شما چیست؟ ما مهنتک؟
من مترجم/بازرگان هستم. أعمل کمترجم/ کرجل أعمال
من عربی دوست دارم. أحب اللغه العربیه
من یک ماه است که عربی می خوانم. أدرس اللغه العربیه منذ شهر
شما چند ساله هستید؟ کم هو عمرک؟
من باید بروم. یجب أن اذهب الآن
سریع بر می گردم! سأرجع حالا

توضیح خواستن

معذرت می‌خواهم (نفهمیدم مطلب) عفوا!
متاسفم! أسف!
اشکالی ندارد. لامشکله
می‌شود تکرار کنید؟ أعد من فضلک
می‌شود شمرده بگویید؟ تکلم ببطء من فضلک
لطفا بنویسید! أکتبها من فضلک! / أکتبیها من فضلک!
من نمی‌فهم! لا أفهم
من نمی‌دانم! لآ أعرف!
نظری ندارم. لاأدری
این به عربی چه می‌شود؟ ما أسمه بالعربیه؟
این چیست؟ ما هذا؟
عربی من خوب نیست. لغتی العربیه لیست کما یجب
من باید تمرین عربی کنم. حتاج ان اتدرب على العربیه
نگران نباش! لاتقلق/ لا تقلقی!

کاربردی

خوب/بد/متوسط جید / سیء / عادی
بزرگ/کوچک کبیر / صغیر
امروز/اکنون الیوم / الآن
فردا/دیروز غدا / البارحه
بله/نه نعم / لا
بفرمایید! (دادن چیزی به کسی) خد!
آیا دوستش داری؟ هل أعجبک؟
من خیلی دوستش دارم! أعجبنی حقا
من گرسنه/تشنه هستم. أنا جائع/ أنا عطشان
هنگام صبح/عصر/شب صباحا/ مساءا/ لیلا
این/آن، اینجا/آنجا هذا /ذلک. هنا/هناک
واقعا! حقا!
نگاه کن! أنظر!  أنظری!
چه؟ کجا؟ ماذا؟ أین؟
ساعت چند است؟ کم الساعه؟
ساعت ۱۰ است. ساعت هفت و نیم عصر است. إنها العاشره. إنها السابعه و النصف مساءا
این را بده من! أعطنی هذه!
دوستت دارم! أحبک
من مریض هستم. أنا مریض.
به دکتر نیاز دارم. أحتاج طبیبا!
  • کاف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی